sábado, 4 de julio de 2015

BELLEZA : 10 Trucos de BELLEZA infalibles para perezosas

10 trucos de belleza infalibles para perezosas


Si eres de las que nunca encuentra tiempo suficiente para estar guapa a todas horas, hoy te traigo unos trucos de belleza para que con el mínimo esfuerzo consigas los máximos resultados. Saca la libreta y toma nota.

1. Guarda el desmaquillador en la mesilla de noche. El primer paso para lucir una piel bonita es sin duda la limpieza, y acostarte con restos de maquillaje es uno de los mayores atentados que puedes cometer contra tu propio rostro. Opta por un producto que no requiera aclarado y asegúrate de utilizarlo todos los días. Las toallitas no son recomendadas para uso diario, pero es preferible utilizarlas a dormir con el rostro sucio.

2. Construye una rutina de maquillaje matinal de 3 minutos. Todas tenemos tres minutos por la mañana disponibles para transformar nuestro rostro de “recién levantado” a “ready to go”. Un toque de corrector anti ojeras, polvos compactos, colorete y máscara no te quitarán ni un segundo más. ¡Prueba a cronometrarlo!

3. Péinate mientras duermes. Es posible y puede resultar muy cómodo. Por ejemplo, si tienes una melena con poco volumen, prueba a dormir con una coleta alta para dar volumen a tu pelo durante la noche. Si te gustan las ondas, prueba a dormir con un peinado como el de la imagen, y por la mañana solo tardarás un par de minutos en tener el cabello perfecto. Aquí tienes un tutorial de cómo conseguirlo.



4. Riza tus pestañas y delinea los ojos al mismo tiempo. Este truco es uno de mis preferidos y se consigue aplicando lápiz de ojos o delineador en gel sobre la banda de goma del rizador de pestañas. Solo son el gesto de rizarlas, habrás conseguido delinearlas al mismo tiempo. Aquí tienes otro tutorial para que veas cómo se hace.



5. Tratamiento hidratante de pies y manos mientras duermes. Si no tienes tiempo de hacerte la pedicura y manicura completa, este truco también lo vas a disfrutar. Aplica tu crema preferida (también puedes utilizar vaselina o aceite) en pies y manos y cúbrelos con calcetines y guantes de algodón durante la noche. Por la mañana los tendrás increíblemente suaves e hidratados sin esfuerzo.

6. Esmaltes de secado rápido. Si no tienes paciencia para pintarte la uñas, prueba un esmalte de secado en 60 segundos. Aplicar dos capas y llevar las uñas perfectas no te quitará más de 5 minutos!

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7. Alegra tu mirada. Si no has dormido bien y tienes los ojos cargados, prueba a delinear prueba a delinear la línea de agua (la línea interna del párpado) con un lápiz de tono nude. El toque es sutil pero muy efectivo.

8.Hazte amiga de la laca. Cualquier peinado puede transformarse en un minuto con ayuda de un poco de laca. Si lo llevas suelto aplica un poco de spray sobre el peine o cepillo para dar el toque final. Elimina electricidad estática y encrespamiento y lo mantiene en su sitio durante más tiempo. Si lo llevas recogido, aplica un poco de laca sobre las horquillas, y conseguirás tu peinado se prolongue.

9. Guarda algunas cosas en la nevera. En verano, si guardas el agua termal y el after sun en la nevera, tras una larga jornada de playa, utilizarlos será tan placentero que no te dará ninguna pereza.

10. Mantén el orden de tus productos de belleza. Si tienes todo a mano y ordenado, tardarás mucho menos tiempo en arreglarte y te dará menos pereza.

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ORGANIZATION : 10 Easy Tips for an Organized, CLUTTER-FREE HOME

10 Easy Tips For an Organized, Clutter-Free Home

This week, I feel like I’ve been involved in an epic battle with my house- a battle for order and organization and sanity. Unfortunately, my house appears to have won handily, judging by the looks of my daughters’ bedroom (I swear a tornado has taken up permanent residence in there) and the stacks of clutter on any and every flat surface throughout the house.  The clutter just mocks me now as I move from room to room and I’m pretty sure the house would have swallowed me whole by now, but it couldn’t figure out where to put me. 
As I wade through piles of laundry, I dream of a home where there is a place for every thing and everything is in its place.  I fantasize about putting a fresh coat of paint on all of the walls my 2-year-old thought were paper… which incidentally is pretty much every wall in my house.  “What’s the point?” my practical side questions.  “It doesn’t matter how many times you confiscate every marker in the house.  Your daughters will find them and leave them out for your little budding Picasso to find.  There aren’t enough Magic Erasers in the world to stay ahead of his artistic rampages.”
But, the optimistic side of me believes there just has to be hope for me- even with 5 kids in a cozy cottage. And that hope came in the form of a thought to reach out to my cousin, Dianne, who is an expert organizer.  Her gift of organization has helped restore the sanity of many a mother… and now I needed it to restore mine.  So, I contacted her and begged her to share with me her top 10 best organization tips to help me come off conqueror in my next clutter battle with this house.  And lucky for you, I am willing to share the fantastic advice she gave me.  It might just change your life.  Read on.
Ready to get serious about ridding your home of clutter?  Here are the tips you need to succeed!
Dianne is a big fan of Peter Walsh.  She highly recommends reading his book It’s All Too Much if you are looking for some great inspiration to get you going.  Here is a list of the top ten things she has learned about organization from Peter and from her own experience.
1- Don’t be afraid to let go of “things” in your life. The biggest obstacle to being organized is having too much stuff, so many of my tips are in relation to decluttering. I love that we can now sing a very popular song whilst throwing out stuff we don’t use or need… “LET IT GO!”
2- Start small. Decide you are going to organize and declutter a single shelf, drawer or cupboard in your home. Do not move on until you are done. Grab 2 boxes and a big plastic garbage bag. Label the boxes “Put Away” and “Give Away”. The bag is for trash. Touch each item once. The “put away” box should be emptied at the end of your little decluttering session by putting everything in it back where it belongs.
3- When deciding whether to keep something or not, ask yourself, “When have I last used this item?” Anything not used within a years time should definitely go. Sentimental items should be displayed in your home or a picture taken of it and passed on. If it’s valuable, sell it on an online swap or something similar. I have a favorite quote: “Have nothing in your house that you do not know to be useful or believe to be beautiful.” – William Morris
4- In your clothes closet, turn all of the hangers backwards. When you wear a piece of clothing, you can turn it back around facing the right direction. After a year, any clothing on which the hanger has not been turned needs to go. If you put something on that you don’t feel good in, put it immediately into a give-away bag. Do not hang it back up! (Silly.)
5- Keep “like” things together. Think of the old “Sesame Street” song. Is one of these things not like the other? Then, it needs to be with it’s friends. For example, I was helping a friend who had a computer and desk on her upstairs landing. Next to it was a nice cupboard. She said, “I just don’t know where to put my office supplies for my computer”. I opened the cupboard to find sheets and blankets. Hmmmm…We decided the sheets and blankets should be in the bedroom with “like” things and the office supplies should be near the computer. Seems simple enough, doesn’t it? Guess not.
6- In the kitchen, try and rid yourself of the junk drawer. Use inexpensive drawer dividers to keep like items together. No floating paper! Use 3 ring binders for recipes, calendars, phone lists, kids schedules, school papers, manuals and warranties, etc.  Clean out your refrigerator once a week. It takes less time than you think and you will save money by knowing what you already have in there and use up what is getting old! Claim vertical space in your cupboards by using lazy-susans, ministep shelves and racks. When you are in the kitchen, clean as you go. Don’t allow stuff to live on your kitchen counter that doesn’t belong there. Put things away as you acquire them (like the mail.)
7- In the bathroom you can get rid of old perfume (it has a shelf-life of 3 years). Most make up goes bad in 6 months. Go through your medication and toss expired drugs. Don’t keep those little bottles of shampoo you’ve collected, donate them to a women and children’s shelter. Use a ice tray to organize your earrings.
8- For children, less is more. I love using the “Toy Story” movie in educating kids about organization. All their toys should “live” somewhere. At the end of the day, they all need to go “home”. Label bins or put photographs on the bins of the toys that live there. Before Christmas and on birthdays, go through the toys with the child and see what they might want to give to another child in need. Have a designated place where backpacks, sports gear, jackets, etc. go when they come home. Put children’s schoolwork and artwork in a binder. At the end of the year, you and the child go through it and pick their very favorite to be put in an online photo book to keep forever. Reward your children with experiences instead of “things”. For example, a date at the park or museum.
9- There are certain spaces in your home that are limited in what they can hold. A bookcase, for example, can only hold so many books. A good rule of thumb is if you buy a new book, you need to get rid of one. Same with DVDs. Ask yourself if it would bother you if you never read the book again or watched the DVD again. You’ll be surprised how much you can let go. Everything should have a home and it should not be overcrowded. At the end of the day, everything needs to be “home”…just like your child’s toys.
10If you get it out, put it away. If you open it, close it. If you finish it, replace it. If it’s full, empty it. If you take it off, hang it up. If it’s dirty, wash it. If it’s garbage trash it. It may seem like you don’t have time to do these things right away (or motivation), but if you do it anyway, you will be much happier and have saved yourself an amazing amount of time. I think this is one of my biggest tricks to being organized. I don’t let things “sit” and they never accumulate into a big task.

viernes, 3 de julio de 2015

Get Martha Stewart's Tips for Easy Kitchen Organizing - Martha Stewart

ORGANIZAR LOS ARMARIOS DE COCINA O ALACENAS EFICIENTEMENTE

ORGANIZACIÒN : HÀBITOS Diarios de ORGANIZACIÒN

Hábitos diarios de organización


como organizarte: los mejores habitos diarios
¿Sabía que los psicólogos estiman que toma entre 21 y 28 días el generar un nuevo hábito?
Al convertir algo en un hábito en lugar de una tarea, lo incorporamos a nuestra rutina diaria, y una rutina diaria sólida es escencial para mantener la organización y administrar nuestro tiempo.
Aqui hay cinco cosas que hago todos los días, sin importar cuan cansada, estresada u ocupada esté que me hacen sentir mas organizada.

1. Organizo mi billetera

La organización de nuestras billeteras es el mejor proyecto, rápido y sencillo, para establecer como un hábito de organización diaria. Haga esto cuando tenga algún momento de espera: frente al televisor a la noche, temprano a la mañana al llegar a la oficina y antes de abrir la computadora.
Pasos:
a) Archive los recibos que debe conservar, destruya el resto y tírelos a la basura.
b) Revise la pila de tarjeas de puntos. Asegúrese que los que utiliza con mas frecuencia estén bien a la vista.
c) Retire el cambio chico (monedas) y guárdelas en un jarrón u otro recipiente ad hoc en su casa. No tiene sentido estar cargando con el peso adicional.

2. Llevo una pequeña agenda o anotador

Yo escribo allí mi lista de compras, mandados, cosas que he de hacer, ideas que se me ocurren en esta pequeña agenda, la cual levo conmigo a donde sea que vaya. Es eternamente portátil, amigable y no necesita cargar baterías. Nunca se sabe cuando se necesita anotar rápidamente algo a mano:
  • Cosas para hacer
  • Compromisos futuros
  • Notas sobre algo que escuché o leí que me pareció fascinante
  • Cuanto gasté
  • Cosas que he de comprar para un futuro viaje o proyecto
Un pequeño anotador que entre en el bolsillo es escencial para una vida organizada.

3. Dejo las llaves en el mismo lugar

Yo dejo mis llaves, celular, blackberry, iPod y mi anotador en el mismo lugar cada vez que atravieso la puerta de mi casa. Tengo un lugar en la entrada para estos items, por lo que no ando en la búsqueda del tesoro cuando estoy atrasada, buscando donde se escondieron mis llaves o celular.
TIP: Compre o reutilice algun elemento bonito (bandeja o recipiente) para dejar “las pequeñas cosas”, como llaves. Son decorativas y disfrutará usándolas.

4. Verifico mi Cuenta Bancaria

Yo chequeo mis cuentas por tres razones:
a) Veo cuanto he gastado el día anterior;
b) Puedo verificar gastos fraudulentos; y
c) Ver mis ahorros me pone en el encuadre mental adecuado cada mañana para seguir ahorrando.

5. Hago una Lista de Cosas para Hacer

Yo hago una lista cada día, basada en la lista del día anterior mas lo que escribí en mi anotador o libreta. Puede que no lo haga al momento de sentarme al escritorio ya que puedo tener algo urgente que atender, o no estoy mentalmente preparada para realizarla, pero al menos la miro y tacho aquello que está completado; o lo que considero que ya no es relevante, como cuando anoté esa absurda idea que iba a hacer la valijas para un viaje con dos semanas de anticipación. ¡Que ocurrencia!
TIP: Haga su lista de tareas al comienzo o al final del día. El mediodía es demasiado tarde para hoy, y posiblemente demasiado temprano para la lista de mañana.

6. Lavo los platos

Yo cocino la mayoría de los días de la semana, y me aseguro de lavar los platos cada noche antes de irme a dormir. Los estudios muestran que la gente con cocinas limpias, cocinan mas. Que será: ¿el huevo o la gallina?
TIP: ¡Tambíen tienda su cama! Los estudios indican que esto ayuda a calmar a la gente y la pone de buen humor para encarar el día.

Autor: Elizabeth Larkin, About.com Guide – Tr. OrganizarteMagazine

ORGANIZATION : 9 Things People with CLEAN HOUSES Do Every Day

9 Things People With Clean Houses Do Every Day


Find yourself feigning excuses for why your friend can't pop up to your place to use the bathroom before the movie? Ever turn beet red with embarrassment when unexpected guests enter your home? It sounds like you have a messy house.
Imagine how much more enjoyable life would be if you were one of those perpetually tidy people whose homes could be company-ready with 15 minutes' notice. We wanted to turn our clean fantasies into a reality, so we researched the daily habits of people with clean houses — note the word "habits." What we learned is that it takes more than a few deep cleanings to achieve this status of cleaning goddess. It takes daily work and preparation to keep your house in a constant state of near perfection.
Read on to discover the nine habits people with clean houses do every day, and how you can adopt them to get out of the disaster zone you've been living in.
  • Make Their Bed
  • Before you leave the house in the morning (or better yet, before you leave the bedroom), make your bed. If you're in a rush, pull the comforter up to the pillows, and smooth it out to create the semblance of a made bed. This simple act creates a sense of order in your bedroom and sets your day off on a productive note that's likely to carry through.
  • Empty the Dishwasher in the Morning
  • Get the dishwasher emptied and ready to go for the day. Doing this in the morning lays the groundwork for an easy dinner cleanup at night and keeps dishes from stacking up in the sink throughout the day.
  • Do a Load of Laundry Every Day
  • Washing clothes on a regular schedule keeps the dirty pile from becoming overwhelming (not to mention, ensures that you'll never run out of clean underpants). Those with big families prefer doing it every morning, but if you live alone, doing laundry a couple of predetermined days a week should suffice.
  • Use Baskets to Organize Things
  • When there's a place for everything to go, it's easier to keep everything in its place. Scatter cute baskets throughout the house to corral your things, and add shelves to hold the big pieces.
  • Don't Procrastinate
  • When a box is delivered, unpack the goodies inside, and discard the packaging immediately. The same goes for dealing with spills or messes. The longer you wait, the harder they become to deal with.
  • Put Away Their Clothes From the Day
  • As tempting as it is to drop your clothes on the floor after a long day's work before slipping into your sweats, tidy people take the time to fold, hang, or place them in the hamper, as necessary. Do this, and your clothes and floor will both look better for it.
  • Clean as They Go
  • You can dramatically minimize your mess by cleaning as you go. If you rinse the cutting board while the pasta is boiling or start loading the dishwasher while the chicken is baking, the bulk of the work will be done by the time you serve dinner.
  • Never Go to Bed With a Dirty Kitchen
  • Resist the urge to climb directly into bed after a big meal. Take care of any and all kitchen cleanup that night — clean pots and pans, wipe down counters, etc. Not only will the mess harden and be smellier the next day (read: more challenging to clean), but waiting means that you'll have to spend your morning backtracking to make up for what you neglected the night before, instead of getting a head start on the day ahead.
  • Plan Ahead
  • Whether it's picking out your outfit the night before or reviewing what cleaning products you need to restock before tackling the bathrooms that weekend, you can give yourself a jump on the day by planning ahead.

DECORAR Y JARDINEAR : Decorar con CACTUS, fàcil y econòmico

Decorar con cactus; Fácil y económico.


Decorar con cactus, una fácil manera de aportar color a nuestro hogar.

¡Los cactus están más de moda que nunca! A mi personalmente me encantan porque son fáciles de cuidar y con el poco tiempo que tenemos hoy en día, nos dan la opción de tener algo de color en casa sin tener que estar todo el día cuidándolo. Además, parece que decorar con cactus se ha puesto de moda entre los decoradores, arquitectos y paisajistas, los cuales utilizan los cactus para decorar interiores y jardines.

Es interesante en la decoración y tiene grandes ventajas frente a otro tipo de plantas. No necesita de muchos cuidados, y puedes elegir entre muchos tañamos, formas y especies. Con espinas, sin ellas, alargados, de formas redondeadas…

Además es muy sencillo, puedes agrupar diferentes especies en una misma maceta, decorar con un cactus de gran formato, directamente en el jardín, en macetas de madera o metálicas. Es una planta que se adapta a cualquier ambiente y siempre destaca.

Podemos utilizar los cactus en el exterior y en interior sin ningún tipo de problema. Si decidimos utilizarlos en el interior hay que tener en cuenta que mucha luz puede ser malo para ellos, por eso hay que ubicarlos en zonas donde tengan luminosidad pero no luz directa.

Una curiosidad, para aquellos que les gusta la filosofía del Feng Shui, deciros que no deberíamos utilizar cactus en el interior de nuestras viviendas ya que suelen acumular la energía negativa, en cambio nos recomiendan utilizarlos en el exterior, en el jardín, porche o terraza, porque sirven y ofrecen protección.

Aquí os dejo varias imágenes de ideas, seguro que así os animáis.  ;)


Decorar con cactus

Imagen vía Depto 51

Decorar con cactus

 Imagen vía Depto 51

Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia


Decorar con cactus

 Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

Imagen vía Decofilia

Decorar con cactus

MOMENTO MUSICAL Luis Jara - Mañana